tantvirk.blogg.se

Galen i garn, det är jag det!

I en av de myriader...

Publicerad 2013-09-07 12:38:00 i Allmänt, Garn,

stick- och virkgrupper på Facebook jag är med i så kom i veckan ett förslag om att byta rutor med varandra och på det sättet få en "vänskapsfilt" och jag tyckte spontant att det lät ganska kul.
 
Och det var det i början också. Men nu börjar det bli ganska många människor (runt 25) och ganska många olika specifika krav.
Man vill ha enbart bomull i en och samma grovlek (på garnet alltså) och i en eller två färger. Och jag tycker det förtar glädjen av det.Jag tycker verkligen inte att man kan kräva så av sina med-medlemmar.
Dessutom kommer det att bli dyrt och komplicerat.
 
Jag vet inte om jag tycker att de (som har så väldigt speciella krav) ska vara med (på vad jag anser vara) en restgarnsflt.
 
Funderar faktiskt på att hoppa av på grund av det. Trist men det känns för kravfyllt och det motverkar syftet för mig.
 
Nåja, tiden går ut i morgon så jag får fundera på det.
 
Tråkigt när något så lustfyllt och generöst tas över av girighet och krav.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tant Virk

Galen i garn kallar jag det,andra kallar det maniskt - men handarbete,främst virkning är mitt stora intresse. Dock kommer det att dyka upp både recept och annat smått och gott. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela