tantvirk.blogg.se

Galen i garn, det är jag det!

Det är så typiskt...

Publicerad 2013-09-03 19:58:00 i Sjalar, Virkat,

mig att fastna på ett mönster.
 
Nu är jag helt inne på det tyska sjalmönstret jag lärde mig i helgen.
 
Provade ett supermjukt garn (ull/ bomull/akryl) från yarn-paradise i svart/grått/vitt men bestämde mig halvvägs för att det inte var rätt trots allt (återigen väldigt typiskt mig) så det blir bara att repa upp (sa jag typiskt mig?)
 
Hela tiden låg mitt underbart mjuka benvita merinogarn bredvid  (också från y-p) och viskade till mig så igår kväll kapitulerade jag och provade det istället.
 
 
Och ja, ja gillar den.
Men nu börjar jag bli trött på mönstret.
 
Sa jag att det är typiskt mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tant Virk

Galen i garn kallar jag det,andra kallar det maniskt - men handarbete,främst virkning är mitt stora intresse. Dock kommer det att dyka upp både recept och annat smått och gott. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela