tantvirk.blogg.se

Galen i garn, det är jag det!

Tävling, snö och schizofrena...

Publicerad 2013-03-13 20:56:12 i Allmänt,

handarbeten. Det är läget just nu.
 
Det snöar på mig och jag gillar det inte. Efter ett par väldigt kalla dagar i Stockholm förra veckan där jag höll på att frysa det sista av min platta lilla rumpa av mig så kände jag mig luttrad, men när tefatsstora (typ) snöflingor började dala idag så dök de begynnande vårkänslorna rakt ner i närmaste snöhög (egentligen - ishög).
 
Jag får ingen ordning på mina handarbeten. Så är det bara.
Men en filt är färdig. "Bara" två" till kvar. Evighetströjan är fortfarande evighetströjan. Den lilla snabbstickade vårväskan visade sig vara ett ganska tidskrävande. Ananassjalen ligger orörd som en jungfru.
 
Och trots att jag aldrig vinner så envisades jag med att tävla igen. Korkat eftersom jag ju bara blir besviken, Men priserna är så generösa och lyxiga att jag inte kunde låta bli.
Här!
 
I övrigt blir det pyttipanna (i ljuvt samarbete med oss och Findus) och slutspelet i hockey ikväll.
 
 
Go´natt så länge...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tant Virk

Galen i garn kallar jag det,andra kallar det maniskt - men handarbete,främst virkning är mitt stora intresse. Dock kommer det att dyka upp både recept och annat smått och gott. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela