tantvirk.blogg.se

Galen i garn, det är jag det!

Dessa kära mormorsrutor...

Publicerad 2013-02-27 19:33:00 i Garn, Virkat,

 alltid lika säkra kort att ta till när inspirationen sinar och stickor och virknålar krånglar och bråkar.
 
Här i form av en monsterruta. I alla dessa härligt starka, galna retrofärger som gömde sig i mitt "lager".
 
Provad och godkänd för soff-tuppluren. Bara att fortsätta. Om jag får tillbaka den vill säga.
 
 
Men det gjorde jag inte.
 
Lika bra att börja på en annan. I helt annan färgskala - här fick alla karamell och godisfärger explodera.
 
 
Inte ett dugg utmanande virkning men det är härligt att sitta med alla dessa färger.
 
Dessutom värmer de skönt i knät medan de växer fram.
 
Och inte kan väl ett hem ha för många plädar?
 
Väl..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tant Virk

Galen i garn kallar jag det,andra kallar det maniskt - men handarbete,främst virkning är mitt stora intresse. Dock kommer det att dyka upp både recept och annat smått och gott. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela