tantvirk.blogg.se

Galen i garn, det är jag det!

Sista söndagen...

Publicerad 2012-12-30 18:57:48 i Allmänt,

för året har här var en enda lång siesta.
 
Inget stort har blivit gjort, men vi har vilat och njutit av stillsamheten i en gråmulen och regnig söndag med fem plusgrader.
 
Bakade en drömtårta till fikat (Det gör jag av princip aldrig - jag kan nämligen inte motstå den, men idag skulle vi ha något extra gott till söndagsfikat. Vi fikar ju bara på söndagar.) och gjorde "fin-kaffe".
 
 
Virkat på en "glad-kofta" framför en kul dokumentärserie om antikens Rom på Viasat History.
 
 
Lagar en skinkstek till middag. För jaa..ehh.. Jag tyckte väl att det var så längesedan vi åt fet, stabbig mat.
 
 
Ja, okej där vet jag väl inte riktigt hur jag tänkte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tant Virk

Galen i garn kallar jag det,andra kallar det maniskt - men handarbete,främst virkning är mitt stora intresse. Dock kommer det att dyka upp både recept och annat smått och gott. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela